úterý 16. května 2017

S kolobkami přes Prahu - na Ladronce a přes zahradu Kinských, z Libně do Klecan nebo přes Rohanský ostrov

Dny výletů:
3.4.2017 - Ladronka a Kinská
Byli jsme tady na Mapy.cz

9.4.2017 - z Libně do Klecan

30.4.2017 - z Libně přes Rohanský ostrov

Koloběžky se staly součástí našeho každodenního života.  Víc než procházky teď podnikáme projížďky -  jen tak po okolí . Nebo na nákupy po naší dlouhatánské obci. Do brašen na řídítkách se malý nákup vejde a pořídili jsme si do nich i vak na záda pro jistotu, když to s nákupem přeženeme. Jezdíme dost pomalu - 11-14 km/h. V naší rovině je dost významný faktor vítr, když fouká do zad, to je prima, úplně plachtíme.

Občas podnikneme výpravu do Prahy. Pozorujeme rozličné další koloběžkáře :)
Zrovna včera jsme viděli v metru stařenku - opravdu starou, přitom elegantní  - a jela si po nástupišti - prázdném - na takové koloběžce s menšími plnými koly a bylo vidět, jak si to užívá :)
Ale třeba na Ladronce a na cestě do Klecan jsme potkali pár koloběžkářů - vlastně postupně 3 - docela zvláštních. Jeli zběsile se sveřepým výrazem, úplně v podřepu a dupali jak šílenci. Buď závodníci nebo podivíni. :) Ale tak my tedy nejezdíme...

Ladronka a Kinská ( speciálně pro V. - zahrada Kinských .... :))

Jedeme do Klánovic na vlak a z Masarykova nádraží pak krátkou cyklostezkou od Prašné brány do půlky Příkopů. Tady je ta správná bezpečná cyklostezka: chodník - cyklostezka - parkující auta. Škoda, že je jí jen malý kousek. Pak hup do metra a vystupujeme ve stanici Petřiny. Odtud jsme na Ladronce za chviličku. Obkroužíme ji dvakrát a pak se zastavíme na kávu na lavičce před usedlostí. Je krásně teplo a sluníčko. A mají tady i sloup na dobíjení a uvnitř je herna pro děti. Taky tu jezdí na inlajnech nebo běhá spousta rodičů s kočárky - jj, mateřská je teď pestřejší :)

Už brzy obrostu a zkrásním!

Opuštěný nějaký...

lidí tu byly spousty, ale já jsem si počkala, až bude skoro prázdno..

Pokračujeme přes Strahov do Kinské zahrady.

U jezírka se sochou lachtana zastavíme a porozhlédneme se

stojí tu Morová boží muka, která jsou současně vícenásobnými sloupovými slunečními  hodinami:
Tyto hodiny původně stály přibližně v místě dnešní autobusové točny u smíchovského nádraží, do zahrady byly přemístěny počátkem 20. století.
Hodiny si nechal v roce 1686 na zakázku vyrobit staroměstský radní Jiří Jan Raisman. Mají podobu sloupu se čtyřbokou hlavicí, kterou zdobí reliéfy Krista na kříži a morových patronů sv. Rozálie, Rocha a Šebestiána. Kopí v Kristově hrudi, poutnická hůl sv. Rocha a šíp v hrudi sv. Šebestiána jsou ukazateli slunečních hodin
Tedy - musím přiznat - to čtu až teď! Tak příště sloup/hodiny prozkoumáme důkladně. Jestli ukazují správně :)

A je odsud také pěkná vyhlídka. Pod námi dřevěný kostelíček, na Smíchově kostel sv. Václava a za ním na Pankrácí už nelze přehlédnout  další výškovou budovu - V Tower.

Na další vyhlídku vyběhnu bez koloběžky.

Je odsud vidět náměstí  Kinských ("U tanku")

Ještě se zastavíme u jezírka s vodopádem a sochou Herkula a ohlédneme se na dřevěný kostelík sv. Michala. Byl sem přenesen v r. 1929 z Medvědovců u Mukačeva na Zakarpatské Rusi.

Dojedeme/dojdeme na Mas. nádraží na vlak a z Klánovic 3km domů. Po chodníku v Praze většinou kolobky vedeme. Jen když je opravdu volno, tak popojedeme. I tak je to o hodně rychlejší.
Celkem i s cestami domov - Klánovice jsme ujeli asi 15 km.

Z Libně do Klecan

Tenhle výlet - tedy skoro - jsme už jednou absolvovali na kole - TADY. Moc se nám líbil, protože cyklostezka je bezpečná, celá vede mimo silnici a je pořád na co koukat.

Jedeme zas z domova do Klánovic, vlakem do Libně a jen kousek po chodníku na  cyklostezku A26, která nejdřív vede podél Rokytky.
Rokytka pak ústí do Vltavy a podél ní pokračujeme do Troje a pak až na začátek Klecan. Pořád jedeme, nefotím, přitom je krásně - tak aspoň pár fotek mobilem.

V Klecanech nás zláká zahrádka stánku s občerstvením, tak chvíli posedíme u párku v rohlíku a pivka.
Cestou zpět odbočíme v Troji přes lávku na Císařský ostrov a dál jedeme přes Stromovku. Tam zase chvilku posedíme a konzumujeme vlastní zásoby.
Díky načerpané energii se rozhodujeme dojet až na nádraží. Nejhorší úsek je ze Štrosmajeráku na Hlávkův most - kolobky neseme po schodech a projedeme takovým smrdutým podchodem.
Celkem - i s cestami domov - Klánovice  - jsme ujeli 36 km. Večer na nás padla celkem příjemná únava.
Zato druhý den nohy hodně bolely, manžela dokonce chytaly křeče do stehen.
Tak pro příště musíme cestou asi víc odpočívat..

Z Libně přes Rohanský ostrov

Začátek cesty je stejný jako u předchozí vyjížďky - z nádraží Libeň podél Rokytky. Překonáme Sokolovskou ulici a jsme v parku.

U ústí Rokytky do Vltavy odbočujeme na Libeňský ostrov

Podjedeme Libeňský most a jsme na Rohanském ostrově - golfové hřiště, to je tu už dlouho...

Jinak je tu stále pustina

Na jednu stranu vyhlídka na holešovické věžáky

na druhé vidíme Žižkovskou věž a Vítkov

Vzniklo tu hřiště pro cyklisty

Někde u stanoviště  přívozu HolKa je občerstvení a hřiště

Slalomový kanál Štvanice, Negrelliho viadukt a na něm "sedí"  Pražský Hrad

Tyhle budovy jsou dost strašidelné a rozrůstají se tu..

a my si v jejich stínu dáme svačinku s výhledem na kravičku na jedné straně

a karlínskými a žižkovskými pamětihodnostmi na straně druhé

Z cyklostezky odbočíme u Ministerstva zemědělství a tradičně na vlak a z Klánovic domů.
Celkem asi 14 km.

1. pěkně jste si zajezdili. Já si koupila kolobrndu včera a dcera v neděli. Tak budeme teprve zajíždět..uvidíme jak nám to půjde :-) Na tu Ladronku se určitě pojedeme projet, jede od nás autobus na Vypich přímo. Jen máme kolobrndy skládací - s většími kolečky. Já chtěla původně s velkými nafukovacími, ale musela jsem slevit - nemáme je totiž kde uskladnit, sklep i kočárkárna nejsou dost bezpečné, už se v nich několikrát lidem ztratily věci (hlavně kola)a přitom nebyl porušený ani jeden zámek. (takže zloděj je někdo z našeho vchodu).

1. Jé! Tak přeju báječné projížďky!
      My zatím jezdili jen metrem a vlakem, tam, kde se smí s kolem.

V našem vchodu jsme si po různých ztrátách dali udělat mříž k našim 6ti kójím. Ale stejně máme kola ještě zamčená pořádným řetězem...

A těším se na nějakou kolobkoreportáž o sjezdu Prokopákem :)

2. v kočárkárně máme taky přede dveřmi ještě mřížové dveře a přesto se kola stratila. Takže tam je lepší nic nedávat. No už jsme dneska jezdili tady u nás po sídlišti, do Prokopáku se asi hned tak nevydáme. Tyhle kolobrndy jsou spíš na hladší povrch a hlavně, musíme vychytat brždění - překvapilo mne, jak ze skoro žádného kopečka si to kolobrnda pěkně rozjede.

3. Jo, to se mi právě líbí, jak to po rovině krásně jede, skoro samo. Brzdy máme na řidítkách - jako na kole. Já zpočátku měla tendenci šlapat dozadu na brzdu, tak to mám skoro 60 let zafixovaný, z dětský koloběžky:)

2. Vy jste ale správní kolobrnďáci! :-) Skladnější a operativnější než kolo.

1. jj - taky se líp vedou do kopce a nebolí z nich zadek :)
      Ale doufám, že časem vyjedeme i na kole...

3. Byla jsem nedávno v Hrusicích a tam si to kolobrndila holčina na staré kolobrndě, kterou pamatuju z dětství. Tenkrát jsem ji moc chtěla, ale buď se nedala jen tak lehce sehnat nebo byla drahá. (přeci jen, byli jsme tři jen s mamkou). Tak jsme měli jen takovou obyčejnou. Tahle měla nafukovací kolečka a měla sedátko :-) Určitě víš, jakou mám na mysli :-)

1. Vím, endéráckou, taky jsem ji chtěla...Pamatuju si ještě na svou první, malou dřevěnou s červenými kolečky a pak jsem dostala takovou modrou, měla tenčí gumy a žádné sedátko. No, zklamání, ale jezdila jsem na ní hodně, ještě teď jsem měla tendence brzdit šlapáním dozadu - býval tam na to knoflík :)