sobota 21. ledna 2023

Karlov a Bastion


Den procházky: St 11.1.2023

Jsou ještě v Praze místa, která jsem si vůbec neprošla. 
Nebo si to nepamatuju....
A to se musí napravovat. Tentokrát půjdeme na Karlov, Bastion a do parku Ztracenka


Byli jsme tady na Mapy.cz









Vystupujeme na náměstí Míru a vydáváme se na Karlov, kde stojí Kostel Panny Marie a sv. Karla Velikého a bývalý Klášter augustiniánů kanovníků. 
Kostel je stále sakrálním objektem, ale bývalý klášter získalo v r. 1960 ministerstvo vnitra. Od r. 1991 je zde Muzeum Policie.
Více  TADY


Obraz nad vstupní branou

Procházíme se areálem jen venku. Do kostela, který je zavřený, bychom se rádi podívali - je tam zajímavá klenba. Snad se to podaří za Noci kostelů.





V parčíku stojí tabule s rodokmeny - například od Bořivoje ke Karlu IV. a pak potomci Karla IV. až k jednotlivým našim šlechtickým rodům. Tabulí je tu spousta - asi 20. Hodně čtení pro zájemce :)


Pokračujeme k Bastionu



Jsou tu vystaveny skulptury Lukáše Raise - více o něm na  http://www.lukasrais.com/

Jsou moc pěkné.  Víme, že má své věci také třeba v Botanické zahradě nebo strom před vchodem do Národní knihovny.








Vyhlídka na Prahu  - škoda, že není slunečno



Kostel sv. Apolináře - více o něm TADY



Nuselský most a hotel Corinthia 


Bastion a v dálce Vyšehrad


Zase kostel sv. Apolináře



Nusle, údolí Botiče



Albertov



Pohled na Petřín přes Emauzy


Vyšehrad



Park Ztracenka. Bar Kuželna vypadá zchátrachtile










Vpravo od této cesty ven z Bastionu je  Bastion restaurant -trochu nóbl

Vyjdeme z Bastionu a vpravo pod námi je brána do parku Ztracenka. 

Více o parku TADY







Možná jsou tu někde i jahody - je přeci měsíc leden :)


O něco níž vyjdeme z parku a mohli bychom vystoupat zas na Bastion


Do Kuželny bychom na jaře zašli, ale kdoví jestli už není rozpadlá...


Míříme přes Albertov směrem na náplavku - cestou ještě jedna smutná fotka nádraží Vyšehrad ve zbědovaném stavu


Jdeme po náplavce k Mánesu a odtud tramvají a vlakem do Klánovic a domů.


19 komentářů:

  1. V těchto místech jsem už nebyla hodně dlouho. Díky za tip, určitě tam také některý den zajdu. Budova nádraží Vyšehrad vesele chátrá a přestože se o její záchraně vedou debaty už nějaký ten rok, pořád se nic neděje. Měj se hezky, užívej si procházky i trochu toho sněhu, zdravím 😊😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!
      Taky se mi zdá, že nádraží Vyšehrad už tolikrát chtěli opravovat a pořád nic :(

      Vymazat
  2. Maruško,všechno jsou to krásná místa,kde já asi nikdy nebyla.V Praze je pořád co objevovat a už jsem na takové procházce Prahou dlouho nebyla.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  3. Moc hezká místa. moc hezké fotografie. Děkuji za příjemnou procházku, hezky zdokumentovanou. Přeji krásné zimní dny snad i v Praze se sněhem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. Dneska opravdu sněží, aspoň tady u nás na okraji Prahy.

      Vymazat
  4. Maruško,kontroluji,zda komentář nespadnul do spamu,ale není to.
    Jsou to moc krásná místa,ale já Prahu už moc neznám.Dlouho jsem tu nebyla,což je velká škoda,je tam pořád,co objevovat.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jíťo, nerozumím tomu, doufám, že jsem to nějak nezpůsobila. Vždyť tam byl. A pak zmizel. Šla jsem teď v Bloggeru do komentářů a tam jsem odklepla, že není spam. A zase se objevil. Snad už to nebude zlobit. Měj se hezky :)

      Vymazat
  5. Vija

    Děkuji za inspiraci, musím zajít do těchto míst. Když jedeme vlakem je nám pokaždé u nádraží smutno, škoda. Měj hezkou neděli, Maruško. J

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, taky jsme si tam udělali párkrát výlet, ale v létě. Ty tabule u Karlova se mi moc líbí, chci tam zavléci mladší vnučku. My jsme to šli obvykle z
    metra Vyšehrad na Karlov a pak dolů až na Karlák. Nebo podle porodnice a pak dolů k Vltavě. Hezky nafoceno. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Několik tabulí rodokmenů jsem si vyfotila, že si je pak v klidu prohlédnu :)

      Vymazat
    2. Taky jsem to četla až doma z fotek! Ráda bych se podívala dovnitř kostela, je tam údajně něco mimořádného. Jiřina z N.

      Vymazat
  7. Maruško, děkuji za krásnou procházku! ☺ Pěkné dny přeji, Peťka ☺

    OdpovědětVymazat
  8. Krásná fotoreportáž. Vypadá to na parádní procházku.
    Eva. http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  9. Neznám. Vyšehrad mám ráda, ale v tyhle končiny jsem nepřišla. Díla Lukáše Raise velice zajímavá. Jinak to na mě působí spíš smutným dojmem - ale to je možná i tou zimou a tím zataženým nebem. Je ale dobře, že si najdete čas na procházku i v zimě, a já že nikam nemusela a něco viděla .-) Děkuji

    OdpovědětVymazat
  10. Prahu objevují pomalu, ale vždy jsem z návštěvy nadšená. Jen těm moderním plastikám či skulpturami nerozumím. Moc se mi nelíbí, neoslovily mne. V té zahradě mi přijde, že by stačila jedna, asi by pak na mne působila jinak.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)