neděle 30. dubna 2023

Jarní procházka v Divoké Šárce

 Den procházky: Ne 23.4.2023

Předpověď počasí na neděli se pořád měnila, ale aspoň na malý výlet jsme  se vydat chtěli. 
Vyhrála Divoká Šárka, kde jsme už dlouho nebyli. 

Šli jsme tudy: na Mapy.cz





Vylézáme z auta a začíná poprchávat. Ale nedáme se zastrašit. 

Jdeme od konečné tramvají dolů pod hráz vodní nádrže Džbán a míříme podél potoka do údolí mezi buližníkové skály. Více o Divoké Šárce je zde


Dobře, že jsme nezůstali za pecí. Už prší jen malinko. 

Jsme u koupaliště. 

Mám na ně vzpomínky z raného dětství: Otec mě drží v náručí a ponořujeme se do vody. Řvu, co mi síly stačí. Protože voda je tady tak studená.  
A jeden bazén byl modrý a druhý zelený.

Kousek za koupalištěm je hostinec Dívčí skok. Neodoláme a na
verandě si dáme kávu a dortík - pěkné to tam bylo.
Bohužel jsem koupaliště i hostinec zapomněla fotit.

Pokračujeme dál podél potoka. Kolem Čertova mlýna. 





Kousek dál se odpojíme od potoka a stoupáme do kopce. Nahoře se k nám přidá červená značka, kterou jsme opustili u koupaliště.

Jdeme kolem kempingu. 
A takovou náhorní rovinou s vyvýšeninami po pravé straně. Vedou tam cestičky a jsou tam vyhlídky. Kdysi jsme tam byli - pěkné místo, ale tentokrát jsme neměli dost elánu. Jen je chci doporučit. 
Celá oblast byla před dávnými věky součástí hradiště Šárka - více zde

Poblíž je také přírodní divadlo Divoká Šárka (více zde -  vždy začátkem září se zde koná operní představení.






Scházíme dolů k hrázi vodní nádrže Džbán





A to je konec procházky.

Ušli jsme asi 5 km.






18 komentářů:

  1. Dobrá jarní procházka. Taky budu muset zase do Šárky po létech zajít, nebyl jsem tam už velmi velmi dlouho. Díky za tip.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné snímky. Na Džbánu jsem byla v zimě na světelné show. Přeji krásný květen. Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  3. Krásná jarní procházka
    S deštěm se občas musí počítat. Měj se moc hezky.



    .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. Už jsme si říkali, že se na ty aplikace o počasí nebudeme tolik dívat.

      Vymazat
  4. Maruško,Divoká Šárka je nádherná.Byla jsem tam jednou s dcerou a vnoučatama a příroda tam mě naprosto uchvátila.Ráda bych se tam zase podívala.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Maruško, děkuju za hezkou procházku s Tebou ! Pozdravuju, Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Maruško, je to ostuda. Jsem odkojená Vltavou, ale v Šárce jsem ještě nebyla. Asi to budu muset napravit, fotky mě nalákaly. Měj se hezky, zdravím 😉😊

    OdpovědětVymazat
  7. kousek od Šárky bydlívala sestřenice, takže to tam znám, moc krásná krajina!

    OdpovědětVymazat
  8. Tam je opravdu náherně. Škoda že se svými alergiky se tam nemůžu vypravit teď, když je všechno krásně rozkvetlé.

    OdpovědětVymazat
  9. Byli jsme tam dvakrát, zjara, jednou s manželem a příští rok s kamarádkami a moc se nám tam líbilo, ale šli jsme to od konečné tramvaje pořád dolů až zase k MHD. Vím, že tam byla nějaká hospoda a tu jsme využili na pozdní oběd.Taky jsme si utrhli trochu medvědího česneku, ale jen pár listů.
    Hezky nafoceno. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)