pátek 11. února 2022

Podzimní a zimní pražské procházky


Dny procházek: 2021 podzim, 2022 zima

O víkendu lze leckde v Praze parkovat zadarmo, a tak občas v sobotu nebo v neděli nepodnikáme výlety z města ale naopak do města. 







Parukářka, Vrch sv. kříže





Více o Parukářce a Vrchu sv. kříže je TADY

Na Letné
nejraději tu mám vyhlídky





Škoda, že lanovka už sem nevede...

Ale zato v parku  vzniká nový rybník. Měl by být hotov už letos v létě.



Na Malé Straně

Jdeme přes Čertovku



Kostel Panny Marie pod řetězem


Srocení pávů ve Vojanových sadech



Stromovka

V zimě je dobře vidět na rybníčky i přes stromy



Místodržitelský letohrádek - je v něm archiv časopisů knihovny Národního muzea





Více o Stromovce (Královské oboře) je TADY


Obora Hvězda

Vcházíme Libockou branou a jdeme směrem k letohrádku.


Odtud dolů k rybníku Ve Hvězdě. Cestou máme výhled  na kostel sv. Fabiána a Šebestiána




Vyjdeme na chvilku malou brankou z obory podívat se na kostelík a Litovický potok.





A už jsme zase zpátky v oboře. Teď ji budeme obcházet vlastně celou podél zdi.

Tady je výhled na letohrádek za stromy.


Ruzyňská brána


Místo u štoly 








Více o oboře TADY.

Úplně v centru, blízko Staromáku, se mi moc líbí Čtenář v křesle od Jaroslava Róny. Asi tu nebude věčně, je tu v rámci festivalu Sculpture line

Nejčastěji ale chodíme u nás po okolí - v Klánovickém lese, což je ale také Praha.

















22 komentářů:

  1. Krásné foto. Po Praze jsem se dlouho netoulala.

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotografie z výletů po Praze. Hezky se mi s Tebou toulalo hlavním městem.
    Měj pěkné dny.

    OdpovědětVymazat
  3. Praze se jako turista vyhýbám, protože bych nevěděl kam koukat a co fotit dřív. Myslím, že týdenní dovolená by mi nestačila. Místa na těchhle fotografiích by se mi jistě moc líbila. Díky za představení

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bydlíme na úplném okraji Prahy a když jedeme do centra, stejně skončíme někde v parku :)

      Vymazat
  4. I v Praze se najdou pěkná místa na procházku, a to jak uvnitř města, tak v přírodě. Když jsi byla na Parukářce, mohla jsem ti zamávat z okna. Vrch sv. kříže a Parukářku mám na dosah. Chodíme tam s Barčou na procházky. Přeji hezký víkend a další pěkné pražské procházky 🌞😊

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máte s Barunkou krásné vyhlídkové procházky. Měj se krásně :)

      Vymazat
  5. Tak to je hezké toulání a fotografie z něho ! Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  6. Nádherná procházka Prahou. děkuji za úžasné fotografie a moc pěknou podívanou. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  7. Opravdu tu komentář není,asi jsem něco zmáčkla pod první fotografií,tam jsou nějaké ikonky.Jak se mi třesou ruce,tak se dost často nestrefím kam chci.
    Navštívili jste Maruško krásná místa,ráda bych se do Prahy podívala.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Možná to byl nějaký skřítek zlobivý :) Já Ti chtěla jen vysvětlit, proč píšu mailem. Taky přeju hezký večer.

      Vymazat
  8. Pěkné fotky a krásné procházky. Do Hvězdy chodíme celkem často a pokaždé musím vidět ten strom, co máš na fotce. Škoda jen, že ta skála vedle už není taková jako byla ještě před pár lety

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já jsem si u toho stromu na Tebe vzpomněla:) Jestli zas něco napíšeš...

      Vymazat
  9. Krásná procházka. Alespoň se pokochám na fotkách.

    OdpovědětVymazat
  10. Krásné fotky. Většinu míst neznám, tak jsem se ráda prošla s Tebou.
    Přeji pohodové dny. D.

    OdpovědětVymazat
  11. My jezdíme do Prahy každý rok, ale na jaře. Líbí se mi, jak i tam všechno kvete a hlavně jsme na jaře ještě pln sil. V zimě se nám moc nikam nechce. To jsem ráda, že vytáhnu přítele na procházku do lesa :-D . Pořád se vymlouvá na to, že je doma rekuperace , takže se nadýchá čerstvého vzduchu i doma a nemusí prý nikam chodit :-D .

    OdpovědětVymazat
  12. Také jsem se byli projít s manželem. Jenže jsme nějak zapomněli na to že nemáme kliče. Do práce se musela povolat až zámečník praha 5. No nedělalo mi to pravda radost si někoho zase volat. Je to všechno jenom velká práce a nic se vlastně nikam nežene.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)