úterý 24. února 2015

Do okolí - k Výmole, přes Dobročovice a kolem Květnice domů

Den procházky: Po 16.2.2015

Udělalo se krásně, den jako stvořený na malý výlet. Vyrazili jsme do okolí, ale ne do lesa - jen tak kousek za hranice Prahy.
Byli jsme tady na Mapy.cz

Míříme přes pole k naší říčce Výmole.

Orientujeme se podle lišejníků:)

Přes Výmolu vede pěkný kamenný mostek z počátku 19.století. Byl nedávno opraven,
před rekonstrukcí vypadal takto - asi romantičtěji, ale patina se brzy obnoví a je dobře, že se mostek hned tak nerozpadne.
Teď vypadá takhle:

Výmola pramení na okraji Mukařova, od nás teče do Úval, protéká kolem Mochova a vlévá se do Labe poblíž Čelákovic - u Sedlčánek.

Od Výmoly stoupáme po červené značce směr Škvorec

Křížek stojí na rozcestí u Dobročovic - vede tu silnice na Škvorec, do Dobročovic a Květnice a na opačnou stranu do Úval.

My jdeme do Dobročovic.
Kačenky  z rybníka se zrovna chystají na břeh, ale něco je upoutalo na druhé straně.

Ještě tam ani není nic vidět, ale všechny vlezou zpět do vody a plavou přes rybník jako o závod.

Stará paní tlačí pána na vozíčku a mají plnou tašku krmení pro kačky. A nejen pro ně. I dvě nutrie jsou při chuti.

Rybník je parádní

Za ofinou vrby

Je tu pěkný kostelíček, vlastně kaple

Ze staré školy je místní úřad.

Směřujeme ke Květnici, ale před ní ale odbočíme doprava mezi pole.

zase přes Výmolu po jiném - obyčejném - mostě.

a už vidíme naše sídliště. Je docela staré, začalo se zabydlovat po r. 1980.

Teď se ale všude kolem staví nové domky - těm jsem se při focení vyhla. Jen z odhrnuté zeminy nám tady vznikl celý umělý kopec.  Při tomhle pohledu je to u nás jako na horách, že?

Ušli jsme asi 6 km.

1. Parádní výlet a nádherné fotky. Vůbec to nevypadá na zimu, ale krásné jaro. Já jsem měla babičku a tetu v Horoušánkách, takže když se jelo do Úval na nákup, tak jsme většinou šli k Výmole pod kostelem a tam jsme si hráli, dokud nebyl čas na zpáteční autobus.
    A ten pěkný bodlák....tak ten jsem při včerejším úklidu našla v "myší" skříňce a naši myšouni si na něm pěkně smlsli.....myšouni, myšáci, myšindíci a krysáčci jsou naši dva činčiláci :-)

1. Jé, přes Horoušánky jezdíme občas na kole:) Teď jsem si ale vzpomněla, že jsme ještě nikdy nešli z Úval na rozhlednu - tam chci jít, až bude zas hezky.
      Bodlák a různé větvičky jsme si přinesli taky domů, že si budem zkoušet zlepšovat makro, ale zatím to jen leží v pokojíčku na stole..
      Činčily jsem si musela vygůglit - pěkná zviřátka to jsou!
      No, a těším se na Tvoje zápisky, snad zas brzy přijdou:)

2. na rozhledně jsem byla ještě když byla zavřená....ona se totiž měla otvírat někdy v červnu (to budou dva roky) a nějak se nedohodl operátor s městem. Takže rozhledna sice stála, ale byla nepřístupná. Jela jsem se na ní tedy jen podívat, když je skoro za humny. Byla oplocená, ale vrátka měla pletivo rozervané. Bylave mně malá dušička, ale protáhla jsem se a na rozhlednu jsem se vydala. Ale moc jsem si to neužila, měla jsem z toho divný pocit a ani rozhled nebyl nic moc.

3. Já si právě pamatuju, žes tam statečně vylezla. A říkala jsem si, že my to máme kousek a ještě jsme tam nebyli..

2. Nohy na parádu a přece jsem se hezky podívala někam, kde to neznám a to nikdy není na škodu, vidět jak to kde vypadá, co a jaké to tam je, buďto hezké nebo "jiné„ ?
    Pěkný sobotní večer. Anna

1. To jsem moc ráda:)
      pěšky s foťákem nás často zaskočí něco opomíjeného - tady to byl ten kostelíček v Dobročovicích..