sobota 17. prosince 2022

Na Chlum - Kozlov


Den výletu: Ne 7.8.2022

Pěší výlet z obce Všeň na zříceninu hradu Chlum-Kozlov, dál na Raisovu vyhlídku, přes malebnou vesničku Podpohoří a vesnici Pohoří, po cyklostezce zpět do Všeně. 

Šli jsme tudy na Mapy.cz










Blížíme se ke žlutému kostelíčku. Ten  na nás obvykle zasvítí, když jedeme po dálnici směrem na Turnov.



Tady ho máme zblízka - Kostel sv. Filipa a Jakuba ve Všeni.



A ještě z druhé strany

Více o kostele je TADY

Vyhlídka je odsud také moc hezká - na Ještěd


A asi také na Bezděz?  fotka je přiblížená...


Ale už mizíme v chladivém lese




Jdeme až k rybníku Vústra se slatinnou loukou.
Více o přírodní památce je TADY.



Stoupáme a začínají se objevovat pěkné balvany a skaliska




Najednou jsme mezi skalami, které jsou pravidelněji uspořádané - to už je zřícenina hradu Kozlov.

Taky je to napsáno na tom kameni :)

Více o hradu je TADY










Prostorný pokoj






Musím přiznat, že jsme to místo celé neprozkoumali, i když se nám tady líbilo. Ale už na to prostě nemáme... studna a dalo se sejít pod ní, možná tam byly další jeskyně.

Pokračujeme dál. Stačí tahle prolejzačka.


na Raisovu vyhlídku


Nádherná vyhlídka a příjemné posezení

Na Ještěd


 A směrem k Turnovu



Pokračujeme dál až se nám otevře kouzelné údolíčko - vesnička Podpohoří. 




Z druhé strany údolí koukáme zpět


Tady by se mi tak líbilo...Krásné tiché údolíčko trochu stranou.
Jenže hned se objeví nějaké ale... Zrovna totiž zuří velký požár u Hřenska...


Pokračujeme přes vesnici Pohoří a dál polní cestou.
Otočím se a ten vršíček vzadu bude asi Vyskeř.



Za chvíli nás zase vítá věž kostela ve Všeni



Plánovali jsme  trasu asi 7 km - ještě s odbočkou z Pohoří  na vyhlídku na Bezděz, ale nějak jsme ji vynechali. Takže jsme ušli chabých 5 km, ale líbilo se nám.






17 komentářů:

  1. Maruško, to jsou nádherné fotografie z letního výletu do Českého ráje. Také jsem tam obdivovala ty skalní byty a kolikrát si říkám, jak v tom ty rodiny vůbec mohly žít, ale byla taková doba a v zimě bylo v těch bytech tepleji než venku a v létě zase chládek. Kostelík ve Všeni jsme většinou pozorovali z vlaku, protože je zdaleka vidět. je to krásný kraj a já děkuji za tu nádhernou letní podívanou. Měj se moc krásně, přeji Ti moc krásný večer a hezkou Zlatou neděli.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já jsem takový lajdák - někdy mám období, že se mi vůbec nechce výlety psát. Mám pak velké zpoždění, ale na koukání je to zas změna :)

      Vymazat
  2. Maruško,krásný výlet v nádherném okolí našeho města.Jsem moc ráda,že jsi mi tuhle trasu připomněla.Když byla vnoučata malá chodili jsme s něma na pochody pro děti.Na plakátu psali,že je trasa vhodná i pro kočárky a tak si vzala sestra vnučku ve sporťáku a já vnučku od syna.Byly jim asi dva roky.To jsme potom koukali.Ještě, že s námi byli muži,protože kočárky s vnučkama museli občas nosit.Potom jsme tam byli několikrát a když jedeme přes Všen často si vzpomenu.Ale kopce už manžel nedává a ani já momentálně nesmím.
    Hrozně ráda jsem si tu trasu s tebou prošla.
    Měj hezký adventní víkend

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jajaj! s kočárky - to musela být jízda! Ale zas teď na to máš milé vzpomínky :)

      Vymazat
  3. Maruško, hezká procházka mě neznámými místy.

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško to jsou tak hezká místa a fotografie, děkuju za pokoukání. Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  5. Krásná procházka. Líbí se mi tento kraj se skalami.

    OdpovědětVymazat
  6. Hezká procházka, skaliska máme rádi. Přeji hezký večer. J.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško, tak jsem nad fotografiemi přemýšlela, že příští výlet si vyberu z těch, co jste ušli už vy. Máš vždy moc hezká a zajímavá místa, příjemné procházky - i když někdy jsou to štreky. Zatím se tedy jen kochám na krásných fotografií.

    OdpovědětVymazat
  8. Díky moc! To mám největší radost, když nějaký náš výlet inspiruje :)

    OdpovědětVymazat
  9. Krásné fotografie, muselo to být super :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)