sobota 23. září 2023

Borecké skály

Den výletu: Út 12.9.2023

Z Borku pod Troskami stoupáme neznačenou cestou, pak podél obory, překročíme potok a vystoupáme na druhou stranu údolí ke skalním útvarům Kniha a Želva. Po modré značce na vyhlídku Svatopluka Čecha a zpět do Borku.

Šli jsme tudy: na Mapy.cz


Když je moc horko, podnikáme výlety do skal. V autě je dobře chladno a ve skalách také. Tentokrát parkujeme v Borku pod Troskami. V Boreckých skalách jsme ještě nikdy nebyli.

Naproti parkovišti mají moc dobrou zmrzlinu. A další potěšení na začátku cesty jsou tahle zvířátka :)


Pod námi je nějaký rybník


Na druhé straně je zas pěkná vyhlídka. Ale i když je dnes hezky, viditelnost bohužel nic moc. Škoda - vidíme totiž  Hrubou Skálu, Skalní město i Valdštejn - trochu...



Dole na obrázku je dokonce vpravo i Ještěd , ale skoro není vidět


Cesta vede na dno údolí


pokračujeme podél plotu obory, ale žádné daňky nevidíme


tady je les trochu obydlený


přecházíme potok


jdeme pod skalami, ale špatně , musíme nahoru


najdeme mezi skalami pěšinku vzhůru a vylezeme na druhou stranu údolí







Stojíme před skálou Kniha - otevřená  :)



Posedíme u ní na lavičce



Kousek dál je skála Želva



Pak dojdeme k modré značce a po ní k vyhlídce Svatopluka Čecha






Scházíme dolů do Borku



A  nakonec ještě jednu zmrzlinu :)

Ušli jsme jen asi 4 km.

21 komentářů:

  1. Mám ráda všechna skalní místa. Díky za sdílení fotek. Mám další tip na výlet, protože jsem tady nikdy nebyla.
    Eva http://es-ideas.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. V Českém Ráji je krásně všude. Pěkně jste si pochodili...
    Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  3. Měli jste krásnou procházku a já nyní s vámi 🍀

    OdpovědětVymazat
  4. Maruško,nádherné místo kousek od nás.S vnoučatama jsme tu byli každé léto.
    Z Rovenska pod Troskami šel pochod pro děti,kolegyně z práce mě vždy zvala.
    Jednou jsme tlačili z Rovenska kočárek s jedním z vnoučat do pěkného kopce.
    Teď už takové trasy nechodíme,manžel nemůže dýchat.
    Měj hezkou neděli

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, s kočárkem to musela být legrace, těžká legrace...

      Vymazat
  5. Maruško, krásný výlet a pořádné překonávání výšek. Skála Želva se ani jinak jmenovat nemůže, prostě nefalšovaná želva. Měj se hezky, zdravím 😉😀

    OdpovědětVymazat
  6. Krásná procházka Maruško.. Do Borku jsme šli od Trosek, ale už je to pár let. Je tam všude krásně. hezky jsi cestu nafotila i skalní útvary. To je něco pro mě. mám tu přírodu opravdu ráda a obdivuji vždy ty krásy snad všude. Měj se moc hezky a já děkuji za úžasnou podívanou.

    OdpovědětVymazat
  7. Maruško to jste měli pěkný výlet, tak akorát, krásnou přírodou. Obdivuju sochu želvy, ta je krásná. Měj se dobře, Lenka

    OdpovědětVymazat
  8. Maruško, vrátila jsem se na tento tvůj příspěvek - během let jsme prošli snad všechna skalní města, co jich znám a tuhle želvu jsem asi minula bez povšimnutí.Nicméně se tam, do okolí Hrubé Skály a Trosek rádi vracíme, stejně jako třeba do Tisských skal a Adršpachu.Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Borecké skály jsou takový malý ostrůvek, my jsme je také dosud neznali:)

      Vymazat
  9. Vija
    Hezká procházka, neznám, ráda jsem se podívala. My prošli Drábské světničky. J

    OdpovědětVymazat
  10. Maruško to jsou krásné fotografie. Trochu to tam máme prochozené, ale touto stranou jsme nechodili a tak děkuji za krásné fotografie. Přeji Ti krásné dny Maruško.

    OdpovědětVymazat
  11. I appreciate the sincerity and authenticity that permeate your writing.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)