pondělí 29. září 2014

Polevský vrch a Polevsko

Den výletu: Pá 8.8.2014
Poslední den jsme se vydali z Kytlice na Polevský vrch. Odtud jsme si mohli dobře prohlédnout včerejší cíl - Klíč, který vypadá jako rovnoramenný trojúhelník. A trochu jsme se naparovali, že jsme ho zdolali jako  nic.
Byli jsme tady na Mapy.cz









Zase po žluté  - jak jinak - a stoupáme lesem na rozcestí Pod stříbrným vrchem. Tady je tak pěkný les s hladkou trávou.  Chvilku tu posedíme - uplatníme naše trojnožky, které jsme tentokrát nezapomněli vzít..
Z rozcestí Pod Stříbrným vrchem je to do Polevska ke kapličce už jen 1km.


Občas z lesa vykoukneme na pěknou vyhlídku zpět - úplně vpravo vykukuje Jedlová


Tady zas vidíme uprostřed Růžák a víc vpravo Zlatý vrch a Studenec. Ten úplně vpravo nevím..




Kříž i s buky se mi moc líbí

Vycházíme z lesa na louku Polevského vrchu a vyhlídka je báječná. Konečně vidíme Klíč.

Za Klíčem vpravo je malinko vidět Ještěd.

¨
Vlevo Ralsko a úplně vpravo Bezdězy.


Ten strom nás přitahuje - je u něj lavička. A nikde nikdo. Tak se v klidu kocháme.


 Mraky jsou divoké



Taky tu má židličku obr Kochal, naštěstí je zrovna nepřítomen, ale nechal tu cedule. Strom je jeřáb ptačí, vysoký 7m


Zaujala mě nápověda k odhadu vzdálenosti - to budeme testovat:)


Klíč pořád musím fotit


Opouštíme strom a směřujeme ke kapličce nad Polevskem

Po pravé straně Zlatý vrch a Studenec
 Cesta ke kapličce


Tady vykukuje kostel v Polevsku


Kaplička stojí mezi lipami a  opravili ji v r. 2008


 Pohled odkud jsme přišli - k Polevskému vrchu

Teď už musíme po silnici po modré značce, scházíme do Polevska

Barokní kostel Nejsvětější trojice byl nedávno rekonstruován - je pěkný, ale kytlický se mi přece líbí víc.



Nějak nám vyhládlo, hledáme hospodu a dáváme si dobrý obídek. Výjimečně. Většinou nám stačila snídaně a večeře v penzionu a přes den jen nějaká sušenka nebo zmrzlina...
Klíč je stále vidět.


Zpět jdeme z Polevska zase po žluté značce a nad Kytlicí nejdeme lesem, ale scházíme po louce







A už jsme v penzionu:)

6 komentářů:

  1. Letos jsem moc nevýletovala, tak jsem si zacestovala aspoň tady :-) Tohle byl další z Tvých úžasných výletů, nádherné fotky,jako bych tam byla! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc!
      Už se taky těším na nějaký Adélčin čmuchací výlet - třeba za barevným listím:)

      Vymazat
  2. Pěkné. Ten Klíč je opravdu fotogenický. V této oblasti to vůbec neznám. To budu muset napravit :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byli jsme v Lužických horách poprvé a koukali jsme tedy moc:) A ještě tam máme hodně k prozkoumání..

      Vymazat
  3. Bude mně potěšením a národním svátkem, jmenuji se Anna a občas navštívím fotoblogy, abych neztratila přehled o zemi České a přilehlém okolí.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Aničko, těší mě, že se tu zase potkáváme:)
      Nedávno jsem si přečetla na http://blog.veruce.cz/ jejich výlet na Smrk v Jizerkách a napadlo mě, že se tam sami už asi nepodíváme - několikrát jsme tenhle výlet odložili. A teď už děláme čím dál menší výletky.Takže sláva internetu:)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)