úterý 7. října 2014

Letní Botanická zahrada v Troji

Den procházky: Ne 17.8.2014
Šli jsme vlastně na výstavu Květiny našich prababiček, která se konala ve foliovém skleníku v severní části zahrady. Tím pádem jsme poprvé prošli zahradu odspodu (jihu)  až nahoru (k severu) celou.
Takže povídání teď bude spíš o zahradě než o výstavě. Na výstavě měli totiž nepřátelskou ceduli - fotografování jen pro vlastní potřebu.
Byli jsme tady na Mapy.cz








Vcházíme zase Vinicí sv. Kláry.  Na rozdíl od březnové návštěvy už socha-strom není zabarikádovaná větvemi. Je to Banka vůní z r. 2012 od Lukáše Raise a znázorňuje pokroucený keř vinné révy. Na větvích jsou umístěny kapsle s vůněmi. Baňky se dají otevřít a čuchnout. Ale já nic necítím. Pod keřem je i legenda, co je v které baňce za vůni - např. fialka, ananas, muškát, jahoda...

Kuk! Kapsle se dá otevřít a čuchnout...


Už to tady zraje!


kaple sv. Kláry za buližníkovým skaliskem

A už jsme v Ornamentální zahradě







Tady je popisek jasně umístěn - plamatka (Acmella oleracea). Jinde se nejsem moc jistá,  co k čemu patří...



Mám moc ráda Japonskou zahradu



je tu rozmístěno dost bonsají, tak aspoň několik z nich..




posedíme v altánku



Stoupáme Strání vzhůru. Jsou tu nově sítě k sezení/ležení,  je jich tu hodně, jsou různých tvarů, většinou obsazená - vypadají pěkně, ale já bych z toho asi nevstala



Pítko je také od Lukáše Raise (jako Banka vůní).  Zmáčknu kohoutky nahoře a honem cvak! Je voda trochu vidět?



Výstava je kousek tady za jezírkem  - ve skleníku

Nacházíme tam spoustu milých známých květin, jako třeba modrého ženicha a  bílou nevěstu, nejrůznější  voděnky.. a tak podobně...
A taky cedulky s moudry - třeba:
"Čím více květin za okny a v zahradách, tím zachovalejší lid a čistší jeho mravy."
To je docela i možné...


Další zvláštní květina - Lantana camara - Libora jihoamerická



Moc se mi  líbí také  Pivoňková louka. Sem musíme znovu, až pokvetou - v květnu, červnu.
Nejdřív  jen nakukujeme..


pak i posedíme



A pokračujeme ještě téměř k východu do sídliště Bohnice. Je tu malé arboretum


Cestou zpět slyšíme hudbu ...a  v Ornamentální zahradě probíhá komorní koncert  - moc pěkné posezení na závěr.

9 komentářů:

  1. Začínáme mít úroveň ve všem, co se týká turismu, ekonomika je stále víc závislá na zábavě, tak ať se lidé baví a hlavně, ať na to mají. Velice pěkné fotky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mám moc ráda, když nás překvapí koncert v přírodě:)
      Díky za pochvalu fotek - přiznávám ale, že někdy mi Photoshop také pomůže, když špatně exponuju...

      Vymazat
  2. Nestavím již na fotkách smysl života proto, že paty z domu vytáhnu zřídka a když chci něco nového poznat, projdu se po internetu? Do Prahy bych se podívala moc ráda, pokud to nebudou dříve "VOLŠANY„ , tak ta botanická, by mě potěšila, jsem "kytičková babka„?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vlastně tu jsou nejméně 3 botanické zahrady - ta v Troji, pak zahrada Přírodovědecké fa Na Slupi a další školní v ulici Pod Táborem. Všechny jsou krásné.

      Vymazat
  3. nádherné fotky a já zjišťuju, že v japonské zahradě jsem nikdy nebyla...to je tedy ostuda. Vlastně jsem trojskou zahradou jen procházela po stezce, když jsem šla na Velkou skálu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. aha, teď jsem se koukla na mapu na Velkou skálu. To pořád plánujeme, že vyjedeme do vozovny Kobylisy a půjdeme přes Čimický do Troji. Ještě se nám ten výlet nepodařil:(
      Japonská zahrada fakt stojí za návštěvu a malé posezení, je to pohlazení na duši - vyzkoušej..

      Vymazat
    2. Z Velké skály jsem byla nadšená, byla jsem tam 2x. Jen se mi nelíbilo, že i tam řádili sprejeři. My jsme to šli s Oskarem právě od botanické zahrady, celé to přešli a někde bůhví kde (bylo tam sídliště) nastoupili do autobusu.

      Vymazat
    3. My jsme trochu lenoši, tak to spíš vezmeme s kopce:) Až bude hezky. Jakpak se má Oskárek?

      Vymazat
    4. ten se má určitě dobře, v sobotu byl čmuchat ve Hvězdě a náramně se mu tam líbilo :-)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)