pátek 4. dubna 2014

Údolím Šembery z Českého Brodu na Tuchoraz a království žab

Den výletu: St 2.4.2014
Už jsme zase v Českém Brodě. U bývalého pivovaru začíná NS Údolím Šembery. Naplánovali jsme si projít dneska jen kousek stezky -  do vsi Tuchoraz.
Byli jsme tady na Mapy.cz
Ušli jsme jen asi 7 km.

Cesta nejdřív vypadá úplně lázeňsky,

pak ale obcházíme českobrodská sportoviště skoro cestou necestou, také psí cvičiště a stáje s koníky.Všechno kvete.

Za chvilku jsme pod hrází rybníku Podviňák. Tady dáváme za pravdu dámám v informacích  v Českém Brodě. Předchozí návštěvu Brodu jsme pojali turisticky a tak jsme samozřejmě museli  navštívit turistické informace. Z hovoru vyplynulo, že údolím Šembery je třeba procházet za sucha. Už je to tak - cesta přes Šemberu po šutrech.

Ale kdyby byly kameny pod vodou, snad by to šlo také po svahu nad skalisky - na hráz rybníka pak vede lávka.

Jdeme přes hráz k malému autokempu - je celoročně obyvatelný a lidi tam jsou..

Odsud pokračujeme podél rybníka bohužel po silnici až do další vsi - Zahrady.

A je tu další rybník - Mlýnský. Přes něj vidíme už Tuchorazskou věž a také pěknou bránu mlýna - to je ale to jediné, co z mlýna zůstalo.

NS vede na hráz, která rybník rozděluje na dvě části. Manžel objevuje žabku. Tak kolem ní opatrně kroužíme, aby žabka nezmizela, než se fotka podaří.

Ale o pár kroků dál už musíme dávat pozor, kam šlapeme, abychom některé z žab neublížili. Tady jsou dvě.

Jsou všude - na suchu i ve vodě. Pracují na potomstvu. V rybníku je už spousta vajíček

Te´d nedávno jsem viděla takhle žáby  na Rajčeti u Waverky. A ve snu by mě nenapadlo, že je uvidím také naživo. Navrchu je žabák a takhle ve dvojici setrvají hodiny až dny, dokud není samička připravená vypouštět vajíčka. Tady je víc o rozmnožování žab.

A teď do kopce k věži.

Tuchorazská vstupni věž je  nyní v soukromých rukou, ale prý po objednání je možná prohlídka. Před ní je nějaká hospodářská  budova - líbí se mi.

Věž máme bohužel proti sluníčku a brána je zamčená, dovnitř nemůžeme... Tak fotky nic moc.
pokus skrz mříže
Příště asi zaparkujeme v Tuchorazi a ještě to tu víc prozkoumáme. Teď na nás padla jarní únava a je opravdu moc horko - vyrážíme na zpáteční cestu.
Scházíme k Mlýnskému rybníku. Fialky kvetou i ze zdi :)

A tady je jediný pozůstatek mlýnu - brána

Loučíme  se s věží

a vracíme se stejnou cestou. Potkáváme slepýše!

A jsme zpět -  u pivovaru