pondělí 17. března 2014

Na kole po okolí - viadukt v Úvalech

Den výletu: Po 24.2.2014
Cyklovýlet přes Květnici, Dobročovice, Úvaly - zastávka u viaduktu Devět kanálů, lesem do Klánovic, k tvrzi Hummer a zpět domů.
Byli jsme tady na Mapy.cz









Krásné počasí nás vylákalo na letošní první vyjížďku na kole.
Jedeme do Květnice a kolem Mlýnského rybníka (viz předchozí procházka), odbočíme na  Dobročovice a odtud do Úval. Zastavujeme u rybníka Fabráku. Je odtud pěkná vyhlídka na železniční viadukt Devět kanálů. Tak jsem si ho vyfotila ze všech možných úhlů. Pak jsme kousek popojeli a vlezli i pod něj.
Zanedlouho pravděpodobně projde proměnou, protože byla právě zahájena modernizace železniční tratě Běchovice - Klánovice - Úvaly.   Jak uvádějí v našem domorodém plátku, v létě a na podzim bude dokončena práce na na novém podchodu a demolici starého podchodu v Klánovicích , rekonstruovat se bude i viadukt přes údolí Výmoly v Úvalech. Snažím se dokumentovat změny nádraží v  Klánovicích. Jen pro ukázku - dobrá věc - v Klánovicích byla už zbourána ostudná budova na újezdské straně nádraží.
Bourání na nádraží Klánovice začalo
A teď už viadukt Devět kanálů. Doufám, že ho moc nezmění - takhle se mi opravdu líbil :)




Přišimaský potok, vlévá se před viaduktem do Výmoly



pod viaduktem protéká Výmola









Bohužel  na další fotky nedošlo - za jízdy nějak nemám na focení náladu :)
Pokračujeme přes náměstí, pak kolem nádraží Úvaly a jedeme lesem až k nádraží Klánovice, pak přes obec na cyklostezku mezi poli  a po ní až k tvrzi Hummer u mostu přes D11. A tam se otočíme a rovnou domů. Ujeli jsme necelých 23 km a měli jsme toho dost.

4 komentáře:

  1. Viadukt znám, do Úval jsme jezdily jako děti k babičce a dědovi. A zrovna vloni jsem u něj šmejdila s foťákem. A kromě toho taky na rozhledně....byla sice zavřená, mám dojem, že jí ještě neotevřeli, ale byla tam díra v plotě, tak jsem neodolala a vylezla nahoru

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aha - už jsem to našla! V červenci :)
      To my jsme tedy ostudy - máme to kousek a na rozhledně ani u ní jsme ještě nebyli...

      Vymazat
  2. Viadukt je naprosto úžasný a fotogenický, nikdy jsem tam nebyla.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! My jsme vlastně v "bezlistnatém" čase jeli kolem poprvé :)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)