neděle 3. ledna 2016

Za betlémy se zastávkou v Kavárně kočičí

Den procházky: Út 29.12.2015
Pro vycházku po betlémech jsme si stanovili jen začátek - v karlínském kostele sv.Cyrila a Metoděje. Pokračovat jsme pak chtěli, kam nás za dalšími betlémy nohy ponesou... Ale ušli jsme jen malý kousek a upoutala nás Kavárna kočičí. Zrovna otvírali a to jsme si nemohli nechat ujít..







Vystoupili jsme z metra na Křižíkově a šli na Karlínské  náměstí do kostela sv. Cyrila a Metoděje.
Kostel byl postaven v letech 1854-1863. Délka baziliky je 75m a stejně tak jsou vysoké i věže.



Moc se mi líbí průčelí - tady je několik detailů




Hodně fotek z kostelů  jsem si vypůjčila od manžela - má je prostě lepší!  (taky má lepší ale o hodně těžší techniku)

Jesličky


Jezulátko je i před oltářem


Kostel má opravdu krásnou výzdobu, stojí za prohlídku i mimo vánoce..


Potom jsme se vydali směrem k Florenci, ale po pár krocích jsme uviděli ceduli Kavárny kočičí. Zrovna otvírali a dovnitř jsme jednoduše museli. Bylo tam moc příjemně.







Brzy po nás přišlo ještě dost návštěvníků a všichni jsme se tlačili u stolečků nahoře, přitom pod námi v pěkném sklepení bylo místa habaděj. Tak příště už to budeme vědět.



Dál jsme popojeli na Karlák a zamířili do kostela sv. Ignáce
Máme ho rádi, když se díváme odněkud shora na město a svítí slunce, tak Ignác na nás přátelsky září.



Jesličky - pořízeny v letech 1949-1954



O zeď opřené píšťaly - pěkně pomalované - k čemu a proč asi?


Pak už nás čekalo jen zklamání - kostel sv. Václava na Smíchově, Ludmila na Míráku a kostel Nejsvětějšího Srdce Páně na Jiřáku byly zavřené!

4 komentáře:

  1. V Kavárně kočičí jsem byla vloni a bylo narváno, naštěstí jsme měli rezervaci. Teď jsou v Praze tři kočičí kavárny, v jedné jsem ale ještě nebyla. V ulici za kostelem je "moje" střední škola. Chodila jsem do ní tunelem ze Žižkova, to byl děs :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My víme ještě o kočičí kavárně v Bořivojově ul. na Žižkově, třetí neznám.. to musím hned vygůglit.
      Tos musela mít strach, ten tunel byl úplně strašidelný.

      Vymazat
  2. V žižkovském jsem taky ještě nebyla a další je na Smíchově. Doporučuji tuto: http://socialpoint.cz/ - není to typická kavárna, platí se za hodinu 80 korun a sama se obsloužíš. Je tam k dispozici káva, zákusky, moc milé prostředí.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)