sobota 12. listopadu 2016

Klánovický podchod, nádraží i trať v novém

Od listopadu 2013 do dubna 2016 probíhala modernizace trati Běchovice - Úvaly.
Při procházkách po okolí jsme trochu - a vůbec ne systematicky - sledovali dění a něco jsme si zaznamenali. Pro nás byl nejdůležitější podchod. Z obrázku je asi jasné, proč.
Byli jsme tady na Mapy.cz








Podchod
Když jsme se do těchto končin před více než třiceti lety přistěhovali, všichni jsme chodili přes koleje resp. přes přechod. Podchod nikdo ani moc nevnímal. Jen jako zajímavost, která si zahrála ve filmu Vrchní prchni - tady.
Pak přechod zrušili a ještě později se vlaky nějak zrychlily, jezdí tu i Pendolino a směrem na Úvaly je blízko zatáčka, takže chodit touhle hrůzou se stalo nutností.
Značka pro cyklisty  na obrázku výše vypadá směšně, ale opravdu jsme jednou šli po tom úzkém chodníčku nad humusnou vodou a někdo sjel odvážně schody na kole a málem nás přejel...





Tady už se doluje podchod nový. Vedle toho původního.






Starý podchod pak zasypali. 
Nový podchod je sjízdný i na kole - tedy jak pro koho. Já většinou do zatáčky nedůstojně šlapu na zem. Podchod byl zprovozněn se zpožděním a my jsme se moc báli, jestli tam zase neteče voda. U trati je tu dost vlhko.


Zatím je uvnitř sucho.


Výmalba je asi od škol v Újezdě a v Klánovicích


Svítí to hodně...

Nádraží Praha - Klánovice
Když přijedeme z centra a vystoupíme z vlaku, jsme v Újezdě nad Lesy. Takže říkáme újezdská strana a přes koleje je klánovická strana nádraží.
Na újezdské straně bývala nefunkční ohavná budova. My jsme ji zachytili už ve stádiu demolice.




Nová zastávka vypadá jako autobusová



Jenom nevíme, proč tu takhle pokrátili zdravé stromy, ale přežily to






Na klánovické straně byla a je opravena budova s čekárnou a prodejnou jízdenek. Tady jsou obrázky "dříve a nyní".






Přibyla místa pro kola. Dokonce i nějaké skříňky na kola :)




Nádraží s Pendolinem :)




Vlak renovátor
Nevím, jak opravovali ostatní koleje, ale jednu - tu na klánovické straně -  opravoval vlak renovátor. Trvalo to asi víc týdnů, pomalinku se sunul Klánovickým lesem jako žlutá housenka a strašidelně hřmotil.



Na obrázku níže, jak jsou ti tři pracanti, je trochu vidět, že kolejnice jsou zvednuté. To způsobila klepeta stroje. Pod zvednutou kolejí se vysává štěrk a ten spodní se v části vlaku čistí, obrousí a vrátí zpět. Vrchní část štěrku je kontaminovaná, ta se odstraní a zlikviduje. Nahradí se novým štěrkem z další části vlaku.
Takhle jsem to pochopila - snad to tak je. Více je případně tady.


Další stroje na trati i kolem
Později jsme tam viděli


podbíječku, která štěrk čechrala
                                         
stroj, co upravoval násep



nějaká vozítka

Jako vedlejší produkt nám podél trati vznikla cesta k procházkám. Snad zůstane.


Viadukt v Úvalech
Nedávno jsme šli pěšky do Úval a úplně jsme se lekli - oni ho natřeli barvou! A já si ho pamatuji takový pěkný kamenný.




Ale nakonec to není tak zlé, ta šedomodrá část totiž kamenná není, je betonová. Ale ta druhá polovina kamenná je. A alespoň z přední strany kamenná zůstala.



Nakonec zvířátka
Když jsme se chtěli dostat na druhou stranu viaduktu, vlezli jsme omylem do slepé uličky a z branky se najednou vyrojila spousta  takovýchhle kočiček


Pro úplnost - na trati mezi Klánovicemi a Běchovicemi přibyla zastávka Běchovice střed.

5 komentářů:

  1. Nechce se mi hledat mapa, ale mám takové tušení, že zastávka Klánovice je na trati Přerov - Praha. Snad se nemýlím. Nový podchod je díky výmalbě hned veselejší. Podobnou výmalbu mají v podchodě v Otrokovicích. Pokud je ztvárnění vkusné, tak mi nevadí, že dílo vytvoří sprejeři. Zajímavé počteníčko a ještě zajímavější fotografie, díky srovnání PŘED a NYNÍ :o)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jj - je to správné tušení. Klánovice jsou na téhle hlavní trati. Ale rychlíky tu jen prosviští :)

      Vymazat
  2. pěkně jsi všechno zdokumentovala. Ten bývalý podchod hrůzy moc dobře znám, taky jsem tudy chodila, když jsme šli do lesa. Ještě, že tam byla ta část, kde se dalo projít suchou nohou. Ale v noci bych tam určitě nechtěla jít.
    Že v Úvalech je viadukt, jsem zjistila před pár lety...je to docela ostuda, protože jsme tam jezdili k babičce a dědovi...
    Kdyžjsem ho objevila, jela jsem se tam s mamkou a Oskarem podívat...byl ještě v původním stavu a pod ním byl docela bordel...
    Ten šedivý se mi nelíbí...i když pod mostem je to upravené..

    OdpovědětVymazat
  3. jo a ještě...je hezké, že se tratě všude modernizují...ale mně na tom vadí jedno...ty strašné betonové protihlukové stěny...vlakem jsem ráda jezdila právě proto, že se mi líbilo dívat se kudy jedeme a co je kde venku zajímavého. Teď člověk buď může čumět do betonu nebo jak jsem si všimla, když jsem nedávno jela do Brodu, většina lidí čumí do mobilů, tabletů nebo telefonuje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. JJ - ještě že ten viadukt aspoň z jedné strany zůstal pěkný.
      Protihlukové stěny - když jsme byli poblíž Tebe - v Prokopáku -tak jsme u trati viděli takové nízké stěny, jen kousek nad kola vlaku. Někde jsem četla, že hluk odfiltrují stejně. Tak nechápu, že to takhle nedělají všude. Musí to být i levnější..

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)