středa 14. července 2021

Bělá pod Bezdězem - lesní okruh pro horký den

Den výletu: Pá 18.6.2021

Výlet na koloběžkách v lesích u Bělé pod Bezdězem.

Jeli jsme tudy: na Mapy.cz

Čeká nás horký den, probudili jsme se hodně brzy a už v 8 hodin parkujeme v Bělé pod Bezdězem. Naplánovali jsme si lesní koloběžkový okruh jen tak prstem na mapě. Jsme zvědaví, co nás čeká doopravdy. Nejdřív trochu zklamání. Jedeme po silničce, která není tak malá, jak jsem myslela. Občas projede i kamion. Aspoň že stín je hluboký, protože sluníčko už začíná pálit. Asi po osmi kilometrech přichází odbočka - na klidnou lesní cestu. A báječný dlouhý stinný sjezd. Celý zbytek cesty už je hezký.

Lesnický park Bezděz

byl založen 11. května 2011 u příležitosti vyhlášení Mezinárodního roku lesů. Je v pořadí třetím lesnickým parkem v České republice ( Křivoklátsko, Křtiny). Mottem lesnických parků je : Území pro přírodu i pro lidi. Slouží jako objekty příkladného hospodaření.

Je tu hodně velkých vykácených ploch, ale leckde už v nich rostou nové stromky.

Vzadu nad lesem něco vykukuje - je to hrad Bezděz. A ten se tu teď bude objevovat pořád.

Tady už je vidět víc

Vlevo vzadu je - tuším - Ještěd

Delší  úsek pak jedeme po pískové cestě s takovými hoblánky -  nahoru, dolů - je to docela zábavné - lepší než stále mírně stoupat. Tady není moc stínu, ale naštěstí aspoň fouká chladnější větřík. Tak to jde.

Přijíždíme se k rozhledně.  Je součástí areálu Vrchbělá s různými sportovními aktivitami.

Na rozhlednu zase musím sama. Manžel čeká v altánku dole.  A jak stoupám, fouká stále silněji - až moc!

Točím se od pohledu na Bezděz doprava. Vyhlídka je krásná. Ale moc kopečků bohužel neurčím, neznám...

Možná vzadu Ralsko

Tady možná vlevo vzadu Ralsko a vpravo vzadu Ještěd

Tady je trochu vidět lanové centrum.

A celým areálem se vinou zakroucené silničky pro in-linisty - dráha má být dlouhá 7km.

A kruh se uzavřel :)

A pak už se jen vracíme do Bělé pod Bezdězem. Ujeli jsme asi 24 km.

1. To jste měli krásný výlet s úžasnými rozhledy.

2. To je moc hezké. Krásné letní dny přeje Lenka
    www.babilenka.cz

3. Krásný výlet v krásné krajině. U nás bych pod rozhlednou čekala já na manžela, který by se kochal z rozhledny.
    Měj se hezky.

1. U nás zas manžel nemá rád výšky - zvlášť ty drátěné schody, kde je vidět dolů. A mě mrzí, že se na vyhlídku nedíváme spolu.

4. Krásný výlet na koloběžkách, určitě jste si užili. Fotky a výhledy z rozhledny jsou parádní. Hezké i další dny 😉

5. Krásný výlet krásnou krajinou.My se často tady pohybujeme Bezděz a Ještěd jsou vidět odevšad.Často míjíme odbočku na Vrchbělá a už jsem kolikrát říkala,že se tam podíváme.
    Nejvíc obdivuji ty koloběžky.Nebolí nohy?Já bych to zajela na elektrokole.
    Maruško,měj se hezky

1. Koloběžky se nám zalíbily tak, že jsme kola úplně opustili. Chvilku jsme si zvykali na střídání nohou. A do kopce je vedeme. Ale vedou se líp než kola :)

6. Zajímavý výlet na koloběžkách. Tuto stranu kolem Bělé pod Bezdězem vůbec neznám, ani nevím o té rozhledně. My jsme tam přijeli vlakem, ale do města je to docela daleko i když Bělá má vlastně tři vlakové zastávky. Ze všech je to do města daleko. I když ta třetí je vlastně jiná část, nazvaná Malá Bělá...Prohlédli jsme si město, byli na zámku a zase šlapali zpátky na vlak. Pořídila jsi moc hezké fotografie. Děkuji za zajímavý článek i fotografie. Měj se moc pěkně a ožijte si krásných letních dní.

1. My jsme se zas do městečka nepodívali vůbec - ono bylo velké vedro. Snad se tam ještě někdy podíváme.

7. Marie, to byl krásný výlet úžasnou krajinou. A to jste ujeli na koloběžkách?, to bych nedala. Hezké fotky.
    Přeji pohodový týden. D.

1. Díky. Koloběžky jsme si moc oblíbili. Úplně jsme opustili kola. Ale do kopce je vedeme :)

8. Maruško, krásné výhledy. Všimla jsem si toho jednoho jediného mráčku na obloze, věřím, že bylo vedro. Aspoň, že větřík foukal a že jste jeli i lesem. Jste dobrý, že jste to zvládli. Musel to být parádní výlet. Hezké dny

9. Bělou pod Bezdězem máme moc rádi a také si to občas bereme i přes Mladou Boleslav, kde se pokaždé moc rádi zastavíme v muzeu Škodovky... Byla i doba, kdy tam brali jen samotest ... Těžko říct, jestli tomu je tak stále, ale je to tam opravdu moc fajn :)

10. Krásná pozvánka do úžasného kraje. Na Bezděz jsem lezla v neskutečném horku a tak se mi zdálo stoupání vyčerpávající. Moc bych se sem chtěla podívat na podzim, kdy je vše v barevném kabátku, ale je to už příliš daleko. Hezký den a hodně takových výletů.

1. Díky. Na Bezdězu jsme vlastně už dlouho nebyli. Mohli bychom tam ještě zkusit vylézt :)