čtvrtek 23. srpna 2018

Brdy - Z Obecnice na dopadovou plochu Jordán a na Houpák

Den výletu: So 30.6.2018
Parkujeme v Obecnici u fotbalového hřiště a šlapeme, koloběžky vedeme, po silničce k dopadové ploše Jordán. Vystoupáme na Houpák - tady je kruté místo, kousek musíme kolobky nést. Z Houpáku je nádherná vyhlídka po kraji. Pak trochu potrápíme záda sběrem borůvek, ale moc trpělivosti nemáme. Pokračujeme po červené značce na Tok a přes Carvánku už jedeme s kopce zpět do Obecnice.
Jeli jsme tudy na Mapy.cz

Chvíli hledáme, kterou silničkou ven a tady už to je. Stoupáme mírně, občas na koloběžkách popojedeme.

Uděláme malou odbočku - podívat se  k  vodní nádrži Obecnice. Loni jsme kolem ní šli po druhém břehu.

Pak zase stoupáme lesní silničkou. Zastavíme u požární nádrže na Obecnickém potoce. To už jsme skoro   nahoře  -  U tří fořtů.

Po modré značce se svezeme kus s kopce a po levé straně se nám otevře pohled na dopadovou plochu Jordán.
Úplně jiná krajina. Vřesoviště. Sem tam strom, sem tam bunkr. Bunkry nás tolik nezajímají, jsme zvědaví na vyhlídku.

Stoupáme po levé straně dopadové plochy. Fotka to tak nedokáže zobrazit. Ale je to krutý dokopec. Dokonce kus musíme kolobky nést.

Skoro nahoře. Uprostřed vyčnívá špička bunkru. Z něho bude ta správná vyhlídka.

I šipky to ukazují

Jsme na vrcholu Houpáku (794 mnm) a pořádně tu fouká. Je příjemně a není ani moc horko (to jsme ještě netušili, co nás čeká v červenci a srpnu...)

Stojíme na bunkru a užíváme si vyhlídku.  Pro nás je to tady dost neprozkoumaná oblast, podle mapy asi právě koukáme  kolmo přes dálnici D5, po pravé ruce bude Praha a za zády máme Příbram.
Další fotky jsou směrem doprava dokola.

Naše kolobky u lavičky si přejí být na fotce :)
Cesta dolů vede k dalšímu velkému bunkru. K tomu slavnému.

A za tím bunkrem, trochu vpravo za zalesněnými kopci je Žebrák a Točník. Zkusila jsem to přiblížit - trochu je Točník vidět úplně vpravo.

Po cestě podél dopadové plochy jsme přišli.

Jdu se podívat dolů k tomu velkému bunkru. Jen zpovzdálí. Jedná se o pěchotní srub CE dokončený v roce 1936, kde se kromě nácviku střelby točila i slavná scéna s granátem z filmu Obecná škola.

Původní plán byl vrátit se více méně stejnou cestou zpět. Ale dali jsme se zlákat červenou značkou - 9 km  do Obecnice. Máme s sebou malou pixsličku na borůvky, tak se ji snažíme zaplnit. Vydrželi jsme jen do 3/4. Borůvek je dost, ale jsou malinké.
Cesta po červené značce není s koloběžkami moc dobrý nápad - turistická cesta a ještě samá louže. Ani se tomu teď nechce věřit, ale před nedávnem v Brdech několikrát silně pršelo a cesty ještě nevyschly.
Tohle není jezírko, je to cesta, musíme okolo.
Ale stejně je tu krásně.

Jsme u dopadové plochy Tok.

A došli jsme na Tok (865 mnm )

Opouštíme červenou značku, dáme se stejnou cestou jako loni - víme, že je to většinou pěkný sjezd.
Nejdřív se svezeme na Carvánku.

A odsud do Obecnice.
Ujeli jsme 20 km.

1. Krása. Brdy mě loni (i předloni a vlastně i letos) okouzlily. Z této strany to ještě neznáme, na Houpák jsme šli ze Zaječova. Z toho vrcholu je prostě pěkný výhled a na Tok se také chystáme někdy vyrazit :)

1. Nějak radši jezdíme přes Příbram, tak spíš proto jsme šli z druhé strany. Ale takhle jsme zase neviděli to letiště. Zatím... ono na to dojde :)

2. Pěkné fotky, krásná příroda.
    A že jsi splnila přání kolobkám, tak to je super :-)

1. Díky moc!
      Jo. Kolobky jsou daleko společenštější než my. Často dovedou i navázat konverzaci :)

3. No konečně😀. Už jsem si myslela, že letos Brdy ze svých vyletů vynecháváte! A to by byla škoda, co? Fotky maš hodně povedené, zahledím se ... a skoro jsem už tam, v nekončící oáze ticha. Zítra tam snad budu i v reálu, strašně se těším, namažu nohy francovkou a hurá na Tok od šraňku ke šraňku. 👋 J.

1. Jé, francovkou... Udělali jsme si z ní protikomáří mazání (asi 30 hřebíčků do 160 ml lahvičky) - tak se tím taky mažeme :)