úterý 29. prosince 2015

Odtučňovací procházka klánovická

Den procházky: Ne 27.12.2015

Vanilkové rohlíčky, ty mám tak ráda. A bramborový salát a sýrové tyčinky! No, tak teď musíme hodně chodit. První povánoční procházka vedla do Klánovického lesa.
Byli jsme tady na Mapy.cz





Cestou k lesu se s námi kamarádilo takové odrostlejší kotě - takhle se vyvalovalo na slunci a taky na  silnici (je tu takhle dlážděná - v místech zpomalovacích boulí),



raději jsme ho nasměrovali na chodník a do trávy mezi sedmikrásky


Jsme u lesa - cesta vede až k trati na Kolín.


Dřív jsme přes trať běžně přecházeli, ale co jezdí Pendolino a trať je zvýšená a máme už stará kolena, chodíme raději kousek podél ní směrem na Úvaly. Projdeme pak pod tratí tunýlkem.
Všude jsou tu po lese cedulky naučné stezky s dětskými obrázky místních lesních živočichů a poučnými básničkami, tady je jedna na ukázku:


Na újezdské straně trati rostou většinou listnáče.


 Na druhé straně trati je les malebnější. Ale poslední dobou tu vzniká až moc takhle velkých pasek.



Vracíme se po druhé straně k místu, kde jsme k trati přišli. Bývalý strážní domek je obydlený. Jaké to asi je, takhle bydlet?


Přes trať vidíme k místu, kde jsme vstoupili do lesa.
Cesta je zničená od náklaďáků, ještě pořád pracují na rekonstrukci trati. Už aby to skončilo...


To by mělo být v dubnu - podle cedule, která visí na klánovickém nádraží. Doufám, že termín dodrží.


V Klánovicích zas přejdeme trať a jdeme podél ní zpět. Dobrým výdobytkem rekonstrukce je, že nám  vznikla podél trati další cesta k procházkám. Hodně lidí sem chodí fotit vlaky - City Elephant,  Leo, Pendolino, Regiojet - jezdí tu snad všechny naše značky :)

Tenhle další bývalý drážní domek je Lesní hospůdka. Ale  významnou součástí odtučňovací procházky je, že jsme se tam tentokrát NEstavili.



Ušli jsme kolem 7 km, což je asi 10 000 kroků. A to by měl prý každý ujít každý den, aby byl fit. Tak.

4 komentáře:

  1. Klánovický les, to je les mého dětství....měla jsem v Úvalech babičku a tak naše výpravy na houby, maliny a třeba i na samorosty vedly právě sem.
    Před několika lety jsme se tu byli courat s Oskarem...šli jsme po té naučné stezce tuším z klánovického nádraží. Prochajda dobrá, ale mně chyběly výhledy z nějakého kopce...
    Já si dala v sobotu výšlap na takový menší kopec kousek od Jičína...no funěla jsem jak prase v bukvicích...ale ne tím, že jsem se o svátcích přežírala...spíš únavou z práce....takový masakr jsem ještě v hračkách nezažila.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To já jsem ráda, že u domova máme rovinu, kvůli vyjížďkám na kole. I když zas výlety do hor máme rádi moc. Tak se jdu hned podívat na Tvůj jičínský kopec:)

      Vymazat
  2. Odtučňovací procházka :-) Tu bych taky potřebovala, ale je zima, nikam nejdu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My se hecujeme tím, že si představujeme ta letní vedra. to jsme hned rádi, že nejsou. zatím...

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)