sobota 3. května 2014

Na Dlaskův statek

Den výletu: čt 1.5.2014
Český ráj patří léta mezi naše oblíbené výletnické destinace. Ale Dolánky a Dlaskův statek byl tak trochu rest. Často jsme jezdili kolem a říkali se,  že sem se podíváme a až teď máme splněno. Chtěli jsme se však také projít po okolí a to se nám bohužel moc nepodařilo - zradilo nás počasí. A aplikace Aladin. Tak příště..
Byli jsme tady na Mapy.cz





Parkujeme v Turnově poblíž Metelkových sadů a míříme dolů k Jizeře.


 jako v kostele

Malá Jizera

Hrubý Rohozec

Jizera


Dlaskův statek

Panenka Maria






Počasí se kazí a mraky vypadají dost hrozivě.

Musím zmínit, že už delší dobu nechodíme do vnitřků hradů,zámků a tak. Přiznali jsme si, že nám to moc nedává a ani se tam netěšíme. Sem tam si sice pamatuji hezký zážitek nebo nějaký nový poznatek, ale nejsem si ani jistá, zda správně - schválně:
  • V Hrádku u Nechanic - krásné masivní dřevěné schodiště a výklad o hermelínu - bílé kožešině hranostaje s černou špičkou ocásku - znak urozenosti
nebo
  • Vrchotovy Janovice - měli tam vystavenou portfej - tašku na písemnosti. 
no, takovéhle věci mi v hlavě uvíznou..
  • A myslím, že v Bechyni jsem zamrzla u vitríny, kde se pojednávalo o historii novin nebo o předávání novinek vůbec a to jsem si chtěla celé přečíst, ale nestihla jsem, nemilosrdně mě popohnali do další místnosti. A v Českém Krumlově? Tam to byl spíš úprk - lidičky se ženou zámkem jak maso masostrojkem.
Zato budovy zvenku a přilehlé parky a zahrady si můžeme prohlížet podle svého, máme je rádi a těšíme se tam. Tak i tady jsme předpokládali, že statek obejdeme, případně nakoukneme na dvorek, koupíme pohled a půjdeme se projít podél Jizery.
Ale počasí nás nahání dovnitř a tentokrát nelitujeme. Expozice se jmenuje "Z jednoho kmene". Dřevo a práci s ním - to prohlížím ráda:) Je tu i milá paní s malým výkladem o historii a dál si můžeme prohlížet po svém. Fotit lze za dvacku pro oba, obrázků máme spoustu - probrala jsem je, ale stejně je jich dost...





















dalším řemeslem v kraji bylo broušení skla a kamenů


mandl


vlezli jsme i do stodoly





Pak ještě k blízkému splavu a domů..




po dešti je brčálovo



2 komentáře:

  1. Nádherný a plný den zážitků!
    Já jsem do zámků chodila ráda, sice si taky nic nepamatuji, ale moc se mi to líbilo... Teď s Adélkou taky jenom čucháme okolo :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Být tak tři dny zámeckou paní - to by se mi líbilo. Dost času na průzkum.. Postel s nebesy, vybraná krmě, posezení v knihovně u krbu, projížďky v kočáře.. Zvířátka s sebou:)

      Vymazat

Děkuji za návštěvu, komentář mě potěší :)